Kvalitets-, ytre miljø-politikk i Norgestaxi:
Norgestaxi AS og datterselskaper opererer innen markedet for persontransport.
I dette markedet ønsker Norgestaxi å fremstå som det beste alternativet med hensyn til:
Norgestaxi forplikter seg til å oppfylle alle krav i lover og forskrifter som gjelder for vår virksomhet,
krav fra interesseparter, krav i inngåtte avtaler samt andre krav som organisasjonen pålegger seg angående dens miljøaspekter. Norgestaxi vil kontinuerlig arbeide for å forbedre virkningen av systemet for Kvalitets- og miljø-styring, og kontinuerlig forbedre våre prestasjoner når det gjelder kvalitet og ytre miljø.
Kvalitetspolitikk og kvalitetsmål:
Vi vil ha fokus på våre kunders behov, og vårt kvalitetsarbeid skal derfor preges av nøkkelordene:
- Tilgjengelig
- Trygg
- Fleksibel
- Vennlig
- Innovativ
Norgestaxis kvalitetsarbeid har som overordnede mål:
- Høy grad av kundetilfredshet
- Effektiv håndtering av klager
- Proaktiv holdning til å forebygge feil og finne nye løsninger
- Respektert og ansvarlig samfunnsaktør
Norgestaxi er bevisste på betydningen av forholdet til løyvehaverne, og våre mål er:
- God kommunikasjon
- Korrekte og rettidige oppgjør
- Bidra til velfungerende og fornøyde løyvehavere og sjåfører
- Markedsledende kompetanseprogram for å sikre kompetente sjåfører
Ytre miljø-politikk og miljømål:
Norgestaxi skal være blant de fremste i drosjenæringen når det gjelder bevissthet og tiltak knyttet til ytre miljø. Gjennom en god miljøprofil skal vi bidra til å skape varige konkurransefortrinn og et godt omdømme.
Norgestaxi arbeid for å forbedre det ytre miljø har som overordnede mål:
- Vi skal arbeide kontinuerlig med å fremme mer miljøvennlig persontransport gjennom redusert forbruk av fossilt drivstoff og redusert utslipp av miljøforurensende gasser ved å promotere kjøp av moderne hybridbiler, el-biler og gass-biler.
- Vi skal arbeide kontinuerlig med å håndtere avfall på en miljøvennlig måte og redusere forbruk av strøm, papir og fosfater.